torsdag 25. september 2008

Ja, hvordan er dette her da!?

Det er utrolig hvor liten man føler seg når man kommer inn i en ukjent leilighet hvor det bor tre stykker fra før av! Det var hvertfall sånn jeg følte meg første gangen jeg kom inn her.

Det var litt trist å si hadt til mamma, pappa, Cathrine og Preben. Men det gikk overraskende bra:D Selvom min søster begynte å gråte da, men det viser jo bare hvor glad hun er i meg=) Jess, jeg gikk alene til gaten og fant ingen som hadde Disney-merke på seg eller noen ting! Så jeg stod der og stura alene og lette febrilsk rundt omkring i alle disse folka som stod ved gaten og håpet på å se et glimt av et Disney-merke. Men det skjedde ikke da:P Istedenfor så så jeg Preben i full uniform! Og gjett om jeg fikk sjokk når jeg fikk vite at det var han som skulle fly flyet til København:P Det var jo egentlig ikke han som skulle fly dette flyet, men han hadde fikset slik at det ble sånn. Det var vel det jeg hadde ønsket at han skulle slik at jeg skulle få min første tur i cockpit:D Det var utrolig gøy å sitte inni der og få se alt fra en helt annen vinkel enn hva man gjør når man sitter inni flyet:P


Rett før jeg skulle gå på flyet så kom det en jente bort til meg og spurte om jeg skulle til Disney, så jeg ble kjent med tre stykker før vi skulle dra til København. Line, Cecilie og Kristian. Det var litt deilig å møte noen som skulle samme sted som meg. Vi avtalte at vi skulle møtes inne på flyplassen i Københav siden jeg skulle sitte i cockpit.

Resten av flyturen var veldig slitsom egentlig. For det tok så lang tid å komme seg til USA og i tillegg var flyet til USA over en time forsinket! Og det var ikke det beste flyet vi hadde! Men det gikk helt greit. Vi var 10 nordmenn som fløy fra København til Dublin og så videre til USA! Jeg var mest med Line og Cecilie, som er to venninner fra Larvik/Stavern som er kjempe hyggelige. Alle vi 10 som dro sammen hang sammen resten av turen, så det var ganske deilig egentlig=)

Da vi først kom til USA så tok det hundre år å komme igjennom Immigration og det var 6 av oss som ble tatt inn på et sånt rom og satt der i 20 min uten å vite hvorfor vi satt der. Og så fikk vi passet vårt og kunne gå å hente bagasjen. Vi fikk ikke noe info om hvorfor vi satt der, men vi fikk hvertfall gå etterhvert. Så var det å hente bagasjen og sette den på et nytt bagasje bånd, ta sånn ekspresstog til den andre terminalen, gå gjennom sikkerthetskontroll, hente bagasjen og finne den bussen som skulle frakte oss til leilighetene. Den bussturen tok ca 45 min fordi vi først kjørte en runde rundt flyplassen og kjørte tilbake der vi startet for å hente flere folk, og så dra til et sted der vi skulle få masse info. Det var et sjokk å tenke at du endelig var her nede. Så fikk vi leilighet nr våre da. Og vi ble kjørt bort til de forskjellige leilighetene vi skulle bo på. Alle bor på forskjellige leiliheter untatt Cecilie og June som bor i samme leilighet. *dårlig gjort*. Men jeg kom til en leilighet hvor det bor tre stykker fra før av. En nordmann som jeg deler rom med og to tyske som deler rom. Leiligheten er helt grei, to rom, to bad, stue og kjøkken! 

Det ble en tidlig kveld den første kvelden for alle var ganske slitne. Det var veldig rart å legge seg i en seng hvor du aldri har ligget før. Men det gikk veldig greit. Jeg måtte opp ganske tidlig idag for vi skulle på et sånn velkommen møte som begynte kvart over ni. Der fikk vi altfor mye informasjon for mitt hodet, men det gikk veldig greit. Etter møtet så gikk jeg og noen av de norske jentene jeg dro sammen med rundt på området for å bli litt kjent. Det er et stort område og det er ikke så lett å ta alt inn med en gang. Hehe! Så dro vi til Wal-Mart! Der handlet vi alt det vi trengte av ting jeg aldri hadde trodd jeg skulle kjøpe. Men man skjønner at man trenger ting som en ekstra pute, laken, håndklær osv. Det var ganske greit egentlig=) Etter at vi hadde vært der så dro vi hjem og satte fra oss alle tingene og så dro vi på Publix, en matvare butikk, noen jenter og jeg var på Wal-Mart igår kveld og køpte den nødvendigste maten så jeg kjøpte ikke så mye mat nå. Men Wasa knekkebrød var nødvendig og også do-papir:P

Her er noen av de norske jentene=)

Da alt dette var gjort så gikk vi alle hjem og gjorde oss klare for å gå ut å spise. Det var kjempe koselig. Vi var på en Italiensk resturant og spiste kjempe god mat=) Imorgen så skal vi ikke på møte før halv ett, så det blir å sove lenge og kanskje være litt ved bassenget.

Nå er klokka 0600 hjemme i Norge og 0000 her så jeg føler at jeg burde gå til sengs:D Men det var en liten oppdatering. Jeg kommer nok innom om noen få dager og skriver om hvordan den første dagen på jobb er som blir på lørdag:D

Dette her er min del av rommet. Senga mi og nattbordet mitt:P Og for de som er veldig oppmerksomme så har jeg hengt opp noen av de tingene jeg hadde fått av venner hjemme i Norge:D<3

Tudels=) Vi snakkes=)

PS: Hvis du leser Tore så super gratulerer med dagen:D
og Helene, gratulerer med dagen på fredag:D Du kan snart lese mailen:D

4 kommentarer:

Cathrine sa...

Dette kommer til å gå kjempe bra. Jeg har laget meg en blog bare for å kunen skrive her:) Jeg savner deg kjempe masse, men håper du får en helt fantastisk opplevelse der nede/borte:P hehe. Kjempe gla i deg. masse klemmer
PS: Jeg gråt ikke alt for masse da:) hehe. Love<3

Grethe sa...

Herlig å høre at du er vel fremme, Anniken :-) Høres ut som om du har funnet deg forholdsvis godt til rette. Ble så glad da du faktisk hadde fått oppdatert bloggen din. Tante er på nett hun , vet du. Gla i deg og kos deg masse !!! Klem tante Grwthe

Grethe sa...

By the way.... gi oss tlf nr i leiligheten og tidspunkter som vi kanskje kan nå det, så slipper du dyre telefonutgifter :-)

Fride sa...

Hei anniken! Ser ut som du har det bra in the US så langt;) Synes det er moro at du også bor her nå! Jeg har lagt deg til i blogglisten min;) Snakkes;)