tirsdag 15. september 2009

Altfor mye jobb med altfor lite gøy!

Dagene mine går for det meste til jobb som er utrolig kjedelig. Det har jeg sikkert sagt tidligere, men det må understrekes. At en arbeidsplass med så mye dilldall, glass, serviser, bestikk osv kan ha så lite kunder, det skjønner jeg ikke. Og i tillegg har vi 30% og greier. At folk ikke kommer inn i store gjenger med mennesker og handler julepresanger selvom det er lenge til jul det skjønner jeg ikke. Man kan jo spare flere tusen kroner. Ta for eksempel hun ene damen som var innom idag. Hun var en smart tenkt person som handlet for over 1500 kroner etter 30%, hun kom til meg og så, dette her var veldig smart. Er veldig greit å handle julegaver når det er så billig. Selvom det er nesten 3 mnd til jul. Hvis hele Askers befolkning hadde vært så smarttenkt som denne damen så hadde jeg jo hatt noe å gjøre. Er kanskje litt trangsynt å tenke sånn, men da får jeg lissom gjort jobben min da. Betjene kunder. Men når det ikke er noe kunder, jo da må Anniken sitte på rompa og vente til en kunde kommer inn i butikken slik at jeg kan sette på mitt falske Disney-smil og si ett høyt og klart HEI! Som jeg ofte må si tre-fire ganger, fordi det er så mange gamle folk som har glemt å sette i høreapparatet slik at de kan høre hva jeg sier.

Er kanskje litt dumt å si dette om sin egen arbeidsplass, men når det ikke er noe å gjøre, da er og blir det kjedlig å jobbe. Så hvis du er i Asker en gang og ikke har så mye å gjøre, så er det bare å stikke innom GlasMagasinet og si hei og gi meg en litt bedre dag enn hva den er nå!

Men for å spre litt glede i dette innlegget også da, så har jeg jo hatt det utrolig koselig i helgen. Jeg bestemte meg på jobb på lørdag at jeg orker ikke en søndag alene hjemme hvor jeg bare skal ligge i sofaen og loke. Så jeg tok en telefon til Helene og spurte om hun ikke ville være med til Sverige. Og det ville hun vettu. Så da ble det Sverige tur på meg istedenfor en stille søndag hjemme. Vi fikk også med oss Petter. Det var en utrolig koselig tur. vi dro rundt halv 12 tiden, hentet Petter og så bar turen til Sverige. Vi var først innom Nordby hvor vi handlet godteri og kjøtt til moren til Helene. Så tok vi en liten kjøre tur til Strømstad hvor vi kjøpte is og satt og koste oss på brygga. Det var utrolig koselig. Det var også tippeliga kamp på tv'n så vi dro hjem til Petter, spiste taco og så på kamp. Hvor Rosenborg knuste Stabæk:D *ROSENBORG*!! Det var en utrolig koselig søndag=) Er så deilig å bare ta noen spontan turer iblant=)

Ble sikkert ett litt langt innlegg, men det kom noen gode tanker og en god opplevelse som jeg ville dele med dere alle:D

Tudels=) Vi snakkes=)

Ingen kommentarer: