onsdag 10. desember 2008

Miami, desember, besøk og ny jobb!

Okei, nå har jeg vært ekstremt dårlig på å oppdatere.. Nesten en mnd siden sist.. Og det er en del som har skjedd siden. Men som jeg sier i alle andre innlegg så skjer det så mye her hele tiden. Jeg jobber, henger med venner, jobber og henger med venner! Det skjer så mye at jeg ikke klarer å henge med. Husker ikke hvilken dag det er eller hva som skjedde igår engang. Men etter lang og hard tenkning så finner jeg ut av hva som skjer:P

Først og fremst så har det jo blitt desember. Og desember i USA er ikke som desmber i Norge kan man si. Her er det ikke snø, men amerikanerne overdriver julepynta noe sinnsykt. Skjønner ikke at folk klarer å sove med et hus fylt av julelys jeg! Men det er koselig å gå rundt i alle parkene når de er dekorert til jul:D Første søndag i advent var Marielle, jeg og Ida hos Iselin og spiste pepperkaker og hørte på julemusikk sammen med masse andre folk. Vi tente til og med det første lyset selvom man kan bli terma for å gjøre det:P Marielle, Ida og jeg har også bakt julebakst:D Pepperkaker:D Jeg kan ikke akkurat si at de blei like gode som de norske pepperkakene, men de var helt greie. Det var hvertfall veldig koselig å høre på julemusikk og bake pepperkaker:D

Jeg har og vært i Miami på Madonna konsert:D Dette er den beste konserten jeg ever har vært på:D Og ikke nok med at det var en Madonna konsert, Timbeland og Pharrell var der å. HERLIG! Det var Marielle, Ida, Julie, Cathrine og jeg som tok turen til Miami. Vi leide en Dogde 7-seter og en GPS som vi kaldte Magda:D Og det beste var, at vi ikke betalte noe for bilen. ??sier du? Jo, det har seg sånn at jeg betalte med Mastercardet mitt, og det ville ikke gå igjennom fordi vi leide fra et tysk firma og der kunne man bare betale med tysk bankkort. Så gratis bil? JA, takk:D Så vi kjørte opp til Miami og har hatt en helt herlig tur:D

Mamma og Preben har vært på besøk:D Det var helt herlig å se dem igjen! Se noen som du har kjent hele livet ditt og vet at bryr deg så mye om deg! Jeg har fått norsk mat og resten av klærne mine som jeg ville ha med fra Norge, masse julegaver, julesokk og julekalender:D Det var helt herlig. Og det var deilig å spise norsk godis og mat:D Hver morgen før jeg skulle på jobb så dro mamma, Preben og jeg på Perkins og spiste. Det var deilig å få ordentlig frokost igjen istedenfor to tørre brødskiver med salami eller ost. Jeg slapp Preben og mamma inn i Magic Kingdom en dag og Epcot en annen. Det var morsomt å få vise dem hvor jeg jobber og hvem jeg jobber med:D De tok også med seg Marielle, Ida og meg ut på Olive Garden for å spise middag. Det var kjempe koselig og ikke minst deilig mat=) Det var trist å si hadet til dem, men jeg har det så bra her nede at det ikke var så trist:P

Ny jobb ja. Jeg jobber fortsatt i Disney, Epcot, men jeg har bare fått en ny posisjon da hvis man kan si det sånn. Nå har jeg blitt assigner! Og for de som ikke vet hva det er(som mest sannsynlig er alle sammen) så er det en person somgir gjestene bord. Når greateren har sjekket dem inn så er det assigneren sin jobb og gi dem et bord hvor de kan sitte å spise. Det kan være en veldig krevende og stressende jobb, men jeg tror det kan bli veldig gøy. Jeg har vært på training i tre dager nå, har siste dag imorgen, og jeg føler at jeg får det veldig bra til. Det er bare det å holde orden på bordene og alt slikt. Det er litt vanskelig å forklare, man burde egentlig se det med egne øyne. Men jeg sørger hvertfall for at alle servitørene får bord å serve på;)Etter disse tre dagene så sier nesten alle servitørene at jeg gjør en kjempe god jobb og at jeg er flink, og det er godt å høre når jeg er helt ny i gamet:D

Ellers har jeg det fortsatt kjempe bra og jeg får fler og fler venner for hver dag som går føler jeg:D Og jeg blir bedre kjent med min tre herlige jenter:D Marielle<3 Ida<3 Cathrine<3 Litt tidlig å si god jul nå kanskje så dere får kose dere masse i advents tiden og spise masse god mat for meg og tenke på at solen varmer like mye her som snøen gjør dere kalde hjemme:D

Glad i dere alle<3
Tudels=) Vi snakkes=)

PS: Jeg får ikke lagt ut noen bilder nå, for pc'n er mongis som vanlig. Men skal prøve å få lagt ut noen før jobb imorgen. Hvis jeg kommer meg opp tidlig nok opp, for vi skal på Bennigans idag:P

Ingen kommentarer: